A Dove "rasszista" reklámjának szereplője nem ért egyet a vádakkal

"Én vagyok a nő a "rasszista" Dove-reklámból. Nem vagyok áldozat."

Lola Ogunyemi táncos, Londonban él. Nigériainak vallja magát, bár Londonban született és Atlantában nőtt fel. Mint elmondta, gyerekkorától szembesült az etnikai sztereotípiákkal, olyan mondatokkal például, hogy "csinos lány vagy...  fekete létedre". És természetesen ismeri azokat a régi hirdetéseket is, melyek a fekete bőrű modelleket valóban csak "kontrasztként" használták a szép fehér bőrhöz. 

És még ma is ritkán látja, hogy a fekete bőrű modelleket ritkán ez az elnyomónarratíva nagyon sok nőre hatást tett a környezetében - és éppen ezért vállalta szívesen a reklámban való szereplést:.

"Az a lehetőség, hogy képviselhetem sötét bőrű nővéreimet egy globális szépségmárkában, úgy éreztem, tökéletes módja annak, hogy emlékeztessem a világot, hogy itt vagyunk, gyönyörűek vagyunk, és ami még fontosabb, értékesek vagyunk.

Lola hangsúlyozza, hogy ha úgy érezte volna, hogy ő csak az "előtte"  lenne egy "előtte - utána" típusú reklámnak, ő lett volna az első, aki határozottan nemet mond. A reklám viszont, írja, egyértelmű üzenetet fogalmaz(ott) meg: mindenkinek egyéni bőre van, és minden bőr megérdemli a megfelelő törődést.

 "Bár egyetértek a Dove válaszaival, hogy egyértelműen elnézést kértek, ha akaratlanul is megbántottak valakit, azt gondolom, meg tudták volna védeni a kreatív látásmódjukat, és azt is, hogy kampányuk arculatába illeszkedik egy egyértelműen sötét bőrű nő. Nem vagyok egy téves szépségkampány néma áldozata. Erős vagyok, gyönyörű vagyok, és nem adom fel.."

lola.jpg